Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü? Sizce bu mümkün mü? Bu konunun üstadı diyebileceğimiz Chris Lonsdale bunun mümkün olduğunu söylüyor ve hatta kanıtlıyor. Chris Lonsdale 6 ay gibi kısa bir sürede Dünya’nın en zor dillerinden kabul edilen Çince’yi öğrenmiş.

Chris Lonsdale uzun yıllardır psikoloji ve dil öğrenimi üzerine çalışıyor. Bütün bu çalışmalarının ve dil öğrenme deneyimle sürecinin sonunda yabancı dil öğrenimi için 5 prensip ve bu prensipleri uygulayabilmek için 7 eylem meydana getirmiş.

Chris Lonsdale 7 prensip ve 7 eylemin uygulanması sonucunda 6 ay gibi kısa bir sürede yeni bir yabancı dilin öğrenileceğini iddia ediyor. Belki İngilizce sonrasında ikinci bir yabancı dil için bu yöntemi deneyebilirim. Eğer gerçekten etkiliyse bu blog aracılığıyla sizlerle de mutlaka paylaşırım.

Nasıl Daha Hızlı Öğrenebilirim?

Chris Lonsdale çok genç yaşlarından itibaren “Nasıl Daha Hızlı Öğrenebilirim?” diye kendisine sormaya başlamış. En büyük merakı öğrenmeyi öğrenmek. Daha önce bu konuda ben de kendi yöntem arayışımdan ve bulduğum yöntemden bahsetmiştim.

11 yaşına geldiğinde Sovyet Rusya’da çalışan birkaç araştırmacıya bir mektup gönderiyor ve “hypnopedia” hakkında sorular soruyor. Hypnopedia, uykuda dinleyerek öğrenme üzerine kurumuş bir yöntem. Son zamanlarda ülkemizde de çok moda olan ve aslında para tuzağı olmaktan başka bir özelliği olmayan İngilizce öğrenme yöntemlerinin çıkış kaynağı. Chris Lonsdale bu yöntemin etkili olmadığını söylüyor.

Ancak bu konunun işe yaramadığını belirtse de aslında bu yöntemi araştırmaya başlaması yeni kapıların aralanmasına neden oluyor. Psikolojiye ilgi duyması ve bu alanda uzmanlaşmaya başlaması da böylelikle başlıyor.

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?
Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

10 Yılda Bile Çince Öğrenilemez!

80’li yılların başında batılı bir insanın 10 yıl yoğun olarak çalışsa bile Çince öğrenemeyeceğine inanılıyormuş. 1981 yılında Çin’e gidip 2 yıl içinde Çince’de ana dili seviyesine gelmeye karar veriyor.

Psikoloji hakkında öğrendiklerini dil öğrenme aşamasına uygulamaya karar veriyor. Çince aslında ilk deneyim sahası oluyor. 6 ay gibi kısa bir sürede akıcı bir biçimde Çince konuşmaya başlayan Chris Lonsdale bir süre sonra da ana dili gibi dile hakimiyet sağlıyor.

Tüm bu psikoloji bilgileri ve dil öğrenme deneyimi sonrasında kendisine şu soruyu soruyor; “Normal bir yetişkinin yeni bir dili hızlı, kolay ve etkili bir şekilde öğrenmesine nasıl yardımcı olursun?”

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

Bu sorunun çok ama çok önemli olduğunu düşünüyor. “Aslında basit!” şeklinde de yanıt veriyor. Bunun için etrafında bu işi becerebilmiş insanlara bakıp, çalışan durumları bulup, bu durumlarda uygulanan prensipleri uygulamak gerektiğini söylüyor.

Chris Lonsdale bu modelleme çalışması için 20 yıla yakındır çalışıyor. Bu kadar uzun süre çalışmanın sonucunda “Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?” sorusunun yanıtının kesinlikle “Evet” olduğuna kanaat getiriyor.

“Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?” sorusunun yanıtına geçmeden önce Chris Lonsdale 2 tane mitten bahsediyor.

Birincisi; “Dil öğrenmek için yetenekli olmalısın.”

İkincisi; “Bir dili öğrenmek için o ülkede yaşamak gerekir.”

Chris Lonsdale bu 2 mitin de anlamsız olduğunu söylüyor. Bu iddiasının kanıtını videoda anlatıyor. Metin kısmını çok da uzatmak istemiyorum.

6 Ayda Yabancı Dil Öğrenmek için 5 Prensip

5 prensibi saymaya başlamadan önce dört önemli kelimeden bahsediyor; dikkat, anlam, önem ilişkisi ve hafıza. Eğer öğrenmeden bahsediyorsak bu 4 kelimenin birbirine çok bağlı olduğunu söylüyor.

Senin İçin Anlamı Olan İçeriklere Odaklan

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

Ormanda bir yolculuğa çıkarsın ve böyle bir şey görürsün. Bir ağaç üzerinde küçük izler. Belki dikkat ediyorsun belki etmiyorsun.

Elli metre daha gidiyorsun ve böye bir şey görüyorsun. Bu noktada dikkat ediyor olmalısın. Eğer dikkat etmiyorsan ve elli metre daha ilerlersen bunu görürsün. Bu noktada dikkat ediyor olacaksın.


Eğer bir şey hayati bir önem taşıyorsa ona dikkat edeceksin. Eğer bir şey kişisel hedeflerinle ilgiliyse onu hatırlayacaksın.

https://youtu.be/d0yGdNEWdn0

Bu hikayeden hareketle dil öğrenmenin birinci kuralını; senin için anlamı olan içeriklere odaklanmak olarak belirliyor.

Dili İlk Günden Kullanmaya Başla

Çine ilk gittiğimde tek bir kelime Çince bilmiyordum. İkinci haftamda gece trenine bindim. Yemek bölümünde sekiz saatimi güvenlik görevlisiyle konuşarak geçirdim. Nedense benimle çok ilgiliydi.


Sürekli resimler çizip el kol hareketleriyle bana derdini anlatmaya çalışıyordu ve parça parça daha fazla anlamaya başladım.

Fakat asıl ilginç olan, o olaydan iki hafta sonra, insanlar etrafımda Çince konuşurken, söylenenlerin küçük bir kısmını anlayabiliyordum ve duyduklarımı öğrenmek için bir çaba sarf etmemiştim.

https://youtu.be/d0yGdNEWdn0

İlk Olarak Mesajı Anlarsan, Dili Farkında Olmadan Edinirsin

Aslında sadece yabancı dil konusunda değil, hemen hemen tüm öğrenme süreçlerinde “anlamak” birinci öncelik. Okuduğunu ya da dinlediğini anlamayan kişilerde zaten öğrenme adına hiçbir olumlu gelişme yaşanmaz.

Pisa Sınavı sonuçlarında da gördüğümüz üzere ülkemizde okuduğunu anlama oranı çok düşük seviyelerde. Bu yüzdendir ki yabancı dil öğrenmekte de çok zorlanıyoruz. Dil öğrenmeden 4. ve 5. prensip tek bir madde içerisinde yer alıyor. Mesajı anlaman ve dili farkında olmadan edinmek.

Duygusal Durum

Eğer üzgün, kızgın, dertli v.b duygusal durumlar içerisindeysek kesinlikle hiçbir şey öğrenemeyiz. Yine bu da sadece yabancı dil öğrenme ile kısıtlı bir tespit değil. Bu duygu halleri esnasında öğrenmeye tamamen kapalı bir konumdayız.

5 Prensibe Göre Yapmamız Gereken 7 Eylem

Çok Dinle

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

Sürekli dinlemelisiniz. Anlayıp anlamamanız önemli değil. Amacımız sadece o dile kulağımızın alışık olması. Ben de İngilizce öğrenme sürecimde Chris Lonsdale’in tavsiyesini bilmeden bunu fazlasıyla uyguladım. Zaten genel geçer öğütlerden bir tanesidir. Bir süre sonra kelimenin anlamının ne olduğunu bilmesem bile kelimeyi anlıyor, nasıl telafuz edildiğini biliyordum. Merak edip sözlüğe baktığımda ise hiçbir ezberleme sürecine ihtiyaç duymadan kelimeyi kavrayabiliyordum.

Önce Anlama Odaklan, Hatta Kelimelerden Önce

Konuşmanın akışı, konuşmacının beden dili, duygusal durumu bize kelimelerden çok daha fazla şey anlatır. Hatta ana dilimizde bile bu böyledir. Öyleyse anlatılmak isteneni anlamak için kelimeleri ezbere bilmemize gerek yok. Öncelikle anlamaya çalışmalıyız.

Karıştırmaya Başla

Eğer on fiil, on isim ve on sıfat biliyorsak 1000 tane farklı şey söyleyebiliriz. Dil yaratıcı bir işlemdir. Tıpkı bebeklerin dil öğrenme süreci gibi. Bebekler nasıl konuşur? “Ben. Duş. Şimdi.”

Dili öğrenme aşamasında mükemmel olmak zorunda değilsiniz. Süreçten keyif alın, eğlenin.

Bir Dile Yeni Başlıyorsan Temellere Odaklan

Türkiye’de yabancı dil kurslarında en sevmediğim yöntemlerin başında birkaç seviye tespit sınavı ile seviye belirlenmesi ve ona göre bir kurdan eğitime başlanması. Orta seviyede bir şeyleri biliyor olabilirsiniz, ancak temel gramer hatalarını elbette vardır. Bu yüzden süreç hiç olumlu işlemez.

Aslında temelde birkaç konuyu öğrendiğiniz zaman en azından konuşma konusunda bir temele sahip olursunuz. Konuşarak öğreneceğiniz için mutlaka temel bazı kelimeleri bilmelisiniz.

İlk hafta “… nasıl dersin?”, “Anlamadım tekrar eder misin?” gibi şeyleri söylemeyi öğren. Bu kalıplar yeni kelimeler öğenmende sana yardımcı olacak.


İkinci haftada “you”, “me”, “this”, “that”, “give”, “know”, “hot”, “simple” gibi basit isimler, basit sıfatlar ve basit fiiller öğrenmelisin.


Üçüncü ve dördüncü haftada artık “although”, “but”, “therefore” gibi “yapıştırıcı” kelimeleri öğrenmeye başlamalısın. Bu kelimeler cümleleri birbirine bağlayarak daha karmaşık cümleler kurmanı sağlayacaktır.
Bu noktada artık konuşuyorsun.

https://youtu.be/d0yGdNEWdn0

Kendine Bir “Language Parent” Bulmalısın

Bebekler ebeveynleri ile konuşarak ana dillerini öğrenirler. Bebekler öğrendikleri kelimeler ve cümle akışları ile birlikte hatalı ya da hatasız olduğuna bakmadan ebeveynleri ile konuşurlar. Ebeveynleri cümle akışları ve kelimeler doğru olmasa bile onları anlarlar. Bu da bebeklere müthiş bir özgüven verir. Öğrenme süreci bu şekilde hızlanır.

İşte tam bir ebeveyn gibi dil arkadaşına ihtiyacınız var. Türkiye’de dil arkadaşı bulabilmek çok kolay olmayabilir. Bu konuda benim tercihim Konuşarak Öğren. Size de tavsiye ederim. Bir takım alternatifleri var. Siz de araştırabilirsiniz.

Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü?

Suratı Kopyala

Ana dili İngilizce olan birinin konuşurken yaptığı surat hareketleri çok iyi örnek olacaktır. Eğer siz de konuşurken aynı surat hareketlerini yaparsanız kelimeleri ve cümle akışlarını doğru kurmamış olsanız bile karşınızdaki sizi anlayacaktır.

Direk Bağlantı

Yabancı dil öğrenen çoğu insan kelime listeleri yaparak o kelimeleri ezberlemeye çalışır. Bu son derece etkisiz bir yöntemdir. Eminim bunu kendimizden de çok iyi bir biçimde biliyoruz.

Bildiğimiz kelimeler aslında kafamızda bir resim ve duygu. İşte yeni bir kelime öğrenmek için yapmamız gereken tam olarak bu. Kelimeleri resimler ve duygular ile birleştirmek.

Ben prensip ve eylemleri özetlemeye çalıştım. Asıl ayrıntı örneklerle birlikte video içerisinde yer alıyor. Mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Yabancı Dil Öğrenmek 6 Ayda Mümkün mü? sorusuna tam ve tatmin edici bir yanıt alacaksınız. Herkesin öğrenme sürecinin kolay ve başarılı geçmesini dilerim.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=d0yGdNEWdn0&w=560&h=315]
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Mehmet Ortaç sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

blank

administrator
Head of Marketing Procurement | İletişimci | Pazarlamacı | Sosyolog | İşletmeci | MBA Yüksek Lisanslı | İzmirli | Göztepeli ✒⚔🌿

Bunları da beğenebilirsiniz

0 Yorum

  • blank
    Ümit GÜL , Nisan 13, 2019

    6 ayda herkes öğrenebilir mi bilmiyorum ama kesinlikle dili kendi ülkesinde öğrenmek lazım bence.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 13, 2019

      Kesinlikle öyle. Zaten Çince'yi Çin'de kalarak öğrenmiş. Çok şart değil diyor ama yine de faydasından bahsediyor.

  • blank
    Ümit GÜL , Haziran 12, 2019

    6 ayda herkes öğrenebilir mi bilmiyorum ama kesinlikle dili kendi ülkesinde öğrenmek lazım bence.

  • blank
    Erhan Çakırl , Nisan 14, 2019

    2-3 saatte öğreteceğini iddia eden yayınlar bile gördüm 6 ay da öğrenmek mümkündür teşekkürler.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 14, 2019

      Gerçekten çok enteresan bir pazar oldu bu iş. Her türlü şarlatanlık var. Aslında normal de. Bizim ülkemizde eğitim sisteminde her şeyin ezbere dayandığını düşünürsek insanlar hemen hazır yöntemlere balıklama atlıyorlar. Halbuki yabancı dil öğrenmek sabır gerektiren ve düzenli takip edilmesi gereken bir süreç

  • blank
    Erhan Çakırl , Haziran 12, 2019

    2-3 saatte öğreteceğini iddia eden yayınlar bile gördüm 6 ay da öğrenmek mümkündür teşekkürler.

  • blank
    Kadir , Nisan 14, 2019

    6 ay diyip de basitleştirmek istemem ancak 6 ayda uzun bir süre aslında… Şöyle ki ilk okul yıllarından bu yana benim dönemim için söylüyorum 4. sınıftan itibaren İngilizce öğrenmeye başladık ve sonrasında orta okul lise üniversite derken ortalama 12 yıl veya daha fazla süre İngilizce öğreniyoruz ama nedense öğrenemiyoruz… belkide yanlış eğitimi alıyoruzdur. Tabi kide 6 ayda yeni bir dil öğrenmek mümkündür yeter ki istek arzu ve çok çalışmakla oluşacak bir durum. Yazınıza gelince kaliteli bir içerik ve ayrıntılı bir yaklaşımla anlatmaya çalışmışsınız. Gerçekten emek verilen her şey benim nezlim de değerlidir ve yerini kesinlikle hakettiği yerde olmaktır. Başarılar.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 14, 2019

      Beğenmenize çok sevindim. İngilizce öğrenme konusunda söylediklerinize tamamen katılıyorum. Bizim eğitim sistemimiz ne yazık ki bize yabancı dil öğrenmeyi daha da zorlaştırıyor. Zamanla edindiğimiz yanlış öğrenme alışkanlıkları iyice oturuyor. Aslında öğrenebilen insanlar olmaktan çıkıyoruz. Sadece yabancı dil için değil bu söylediğim.

  • blank
    Kadir , Haziran 12, 2019

    6 ay diyip de basitleştirmek istemem ancak 6 ayda uzun bir süre aslında… Şöyle ki ilk okul yıllarından bu yana benim dönemim için söylüyorum 4. sınıftan itibaren İngilizce öğrenmeye başladık ve sonrasında orta okul lise üniversite derken ortalama 12 yıl veya daha fazla süre İngilizce öğreniyoruz ama nedense öğrenemiyoruz… belkide yanlış eğitimi alıyoruzdur. Tabi kide 6 ayda yeni bir dil öğrenmek mümkündür yeter ki istek arzu ve çok çalışmakla oluşacak bir durum. Yazınıza gelince kaliteli bir içerik ve ayrıntılı bir yaklaşımla anlatmaya çalışmışsınız. Gerçekten emek verilen her şey benim nezlim de değerlidir ve yerini kesinlikle hakettiği yerde olmaktır. Başarılar.

  • blank
    Akil Hoca , Nisan 14, 2019

    Bende bir yerde okumuştum 800 saat bir dili öğrenmek için gereken zaman diyordu. Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 14, 2019

      Beğenmenize sevindim. Bence öğrenme süreci kişiden kişiye değişir. Ancak bana göre en iyi yöntem kendi kendine öğrenme ve yanına bir dil partneri ekleme. Çok acele etmeden zamana yayarak öğrenebilir herkes.

  • blank
    Akil Hoca , Haziran 12, 2019

    Bende bir yerde okumuştum 800 saat bir dili öğrenmek için gereken zaman diyordu. Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

  • blank
    Yilmaz Sarac , Nisan 15, 2019

    Yabancı dilin zorluğu ona ne kadar ihtiyacınız olduğuna bağlı. Öğreneyim de kenarda dursun diye dil öğrenmek en zoru olmalı.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 16, 2019

      Zaten kenarda durma ihtimali olamaz. Unutulur o dil. Kullanmak lazım.

  • blank
    T Cetvelli Aadam , Nisan 18, 2019

    İngilizce öğrensem benim için yeterli.Senelerdir ingilizce görüyoruz ama 2 kelime cümle kuramıyoruz.Keşke pratik yapabilecek uygulamalı dersler olsa. Her şey grammer değil.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 18, 2019

      Yorumunuza bir ek yapayım; grammer hiçbir şey değil. Kelime dağarcığınız sınırlı olup, konuşamadıktan sonra bütün grammer kuralını bilseniz ne yazar ki? Grammer sonradan gelir. Önemli olan konuşmayı ve dinlemeyi öğrenmek.

  • blank
    T Cetvelli Aadam , Haziran 12, 2019

    İngilizce öğrensem benim için yeterli.Senelerdir ingilizce görüyoruz ama 2 kelime cümle kuramıyoruz.Keşke pratik yapabilecek uygulamalı dersler olsa. Her şey grammer değil.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Haziran 12, 2019

      Yorumunuza bir ek yapayım; grammer hiçbir şey değil. Kelime dağarcığınız sınırlı olup, konuşamadıktan sonra bütün grammer kuralını bilseniz ne yazar ki? Grammer sonradan gelir. Önemli olan konuşmayı ve dinlemeyi öğrenmek.

  • blank
    Erhan Çakırl , Nisan 24, 2019

    2-3 saatte öğreteceğini iddia eden yayınlar bile gördüm 6 ay da öğrenmek mümkündür teşekkürler.

  • blank
    Ümit GÜL , Nisan 24, 2019

    6 ayda herkes öğrenebilir mi bilmiyorum ama kesinlikle dili kendi ülkesinde öğrenmek lazım bence.

  • blank
    Yilmaz Sarac , Nisan 24, 2019

    Yabancı dilin zorluğu ona ne kadar ihtiyacınız olduğuna bağlı. Öğreneyim de kenarda dursun diye dil öğrenmek en zoru olmalı.

  • blank
    Akil Hoca , Nisan 24, 2019

    Bende bir yerde okumuştum 800 saat bir dili öğrenmek için gereken zaman diyordu. Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 24, 2019

      Beğenmenize sevindim. Bence öğrenme süreci kişiden kişiye değişir. Ancak bana göre en iyi yöntem kendi kendine öğrenme ve yanına bir dil partneri ekleme. Çok acele etmeden zamana yayarak öğrenebilir herkes.

  • blank
    T Cetvelli Aadam , Nisan 24, 2019

    İngilizce öğrensem benim için yeterli.Senelerdir ingilizce görüyoruz ama 2 kelime cümle kuramıyoruz.Keşke pratik yapabilecek uygulamalı dersler olsa. Her şey grammer değil.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Nisan 24, 2019

      Yorumunuza bir ek yapayım; grammer hiçbir şey değil. Kelime dağarcığınız sınırlı olup, konuşamadıktan sonra bütün grammer kuralını bilseniz ne yazar ki? Grammer sonradan gelir. Önemli olan konuşmayı ve dinlemeyi öğrenmek.

  • blank
    Ümit GÜL , Haziran 12, 2019

    6 ayda herkes &#246&#287renebilir mi bilmiyorum ama kesinlikle dili kendi &#252lkesinde &#246&#287renmek laz&#305m bence.

  • blank
    Yilmaz Sarac , Haziran 12, 2019

    Yabanc&#305 dilin zorlu&#287u ona ne kadar ihtiyac&#305n&#305z oldu&#287una ba&#287l&#305. &#214&#287reneyim de kenarda dursun diye dil &#246&#287renmek en zoru olmal&#305.

  • blank
    Akil Hoca , Haziran 12, 2019

    Bende bir yerde okumu&#351tum 800 saat bir dili &#246&#287renmek i&#231in gereken zaman diyordu. G&#252zel bir yaz&#305 olmu&#351. Elinize sa&#287l&#305k.

  • blank
    Kadir , Nisan 24, 2019

    6 ay diyip de basitleştirmek istemem ancak 6 ayda uzun bir süre aslında… Şöyle ki ilk okul yıllarından bu yana benim dönemim için söylüyorum 4. sınıftan itibaren İngilizce öğrenmeye başladık ve sonrasında orta okul lise üniversite derken ortalama 12 yıl veya daha fazla süre İngilizce öğreniyoruz ama nedense öğrenemiyoruz… belkide yanlış eğitimi alıyoruzdur. Tabi kide 6 ayda yeni bir dil öğrenmek mümkündür yeter ki istek arzu ve çok çalışmakla oluşacak bir durum. Yazınıza gelince kaliteli bir içerik ve ayrıntılı bir yaklaşımla anlatmaya çalışmışsınız. Gerçekten emek verilen her şey benim nezlim de değerlidir ve yerini kesinlikle hakettiği yerde olmaktır. Başarılar.

  • blank
    Kadir , Haziran 12, 2019

    6 ay diyip de basitle&#351tirmek istemem ancak 6 ayda uzun bir s&#252re asl&#305nda… &#350&#246yle ki ilk okul y&#305llar&#305ndan bu yana benim d&#246nemim i&#231in s&#246yl&#252yorum 4. s&#305n&#305ftan itibaren &#304ngilizce &#246&#287renmeye ba&#351lad&#305k ve sonras&#305nda orta okul lise &#252niversite derken ortalama 12 y&#305l veya daha fazla s&#252re &#304ngilizce &#246&#287reniyoruz ama nedense &#246&#287renemiyoruz… belkide yanl&#305&#351 e&#287itimi al&#305yoruzdur. Tabi kide 6 ayda yeni bir dil &#246&#287renmek m&#252mk&#252nd&#252r yeter ki istek arzu ve &#231ok &#231al&#305&#351makla olu&#351acak bir durum. Yaz&#305n&#305za gelince kaliteli bir i&#231erik ve ayr&#305nt&#305l&#305 bir yakla&#351&#305mla anlatmaya &#231al&#305&#351m&#305&#351s&#305n&#305z. Ger&#231ekten emek verilen her &#351ey benim nezlim de de&#287erlidir ve yerini kesinlikle haketti&#287i yerde olmakt&#305r. Ba&#351ar&#305lar.

  • blank
    Mehmet Ortaç , Nisan 24, 2019

    Gerçekten çok enteresan bir pazar oldu bu iş. Her türlü şarlatanlık var. Aslında normal de. Bizim ülkemizde eğitim sisteminde her şeyin ezbere dayandığını düşünürsek insanlar hemen hazır yöntemlere balıklama atlıyorlar. Halbuki yabancı dil öğrenmek sabır gerektiren ve düzenli takip edilmesi gereken bir süreç

  • blank
    Mehmet Ortaç , Nisan 24, 2019

    Beğenmenize çok sevindim. İngilizce öğrenme konusunda söylediklerinize tamamen katılıyorum. Bizim eğitim sistemimiz ne yazık ki bize yabancı dil öğrenmeyi daha da zorlaştırıyor. Zamanla edindiğimiz yanlış öğrenme alışkanlıkları iyice oturuyor. Aslında öğrenebilen insanlar olmaktan çıkıyoruz. Sadece yabancı dil için değil bu söylediğim.

  • blank
    Mehmet Ortaç , Haziran 12, 2019

    Be&#287enmenize &#231ok sevindim. &#304ngilizce &#246&#287renme konusunda s&#246ylediklerinize tamamen kat&#305l&#305yorum. Bizim e&#287itim sistemimiz ne yaz&#305k ki bize yabanc&#305 dil &#246&#287renmeyi daha da zorla&#351t&#305r&#305yor. Zamanla edindi&#287imiz yanl&#305&#351 &#246&#287renme al&#305&#351kanl&#305klar&#305 iyice oturuyor. Asl&#305nda &#246&#287renebilen insanlar olmaktan &#231&#305k&#305yoruz. Sadece yabanc&#305 dil i&#231in de&#287il bu s&#246yledi&#287im.

  • blank
    Mehmet Ortaç , Nisan 24, 2019

    Zaten kenarda durma ihtimali olamaz. Unutulur o dil. Kullanmak lazım.

  • blank
    Mehmet Ortaç , Nisan 24, 2019

    Kesinlikle öyle. Zaten Çince'yi Çin'de kalarak öğrenmiş. Çok şart değil diyor ama yine de faydasından bahsediyor.

  • blank
    Mehmet Ortaç , Haziran 12, 2019

    Kesinlikle &#246yle. Zaten &#199ince&#039yi &#199in&#039de kalarak &#246&#287renmi&#351. &#199ok &#351art de&#287il diyor ama yine de faydas&#305ndan bahsediyor.

  • blank
    Mehmet Ortaç , Haziran 12, 2019

    Zaten kenarda durma ihtimali olamaz. Unutulur o dil. Kullanmak laz&#305m.

  • blank
    Fatih Okur , Mayıs 1, 2019

    Bir ben miyim bu işte zorlanan ama neyse faydalı bilgileriniz için teşekkürler emeğinize sağlık

    • blank
      Mehmet Ortaç , Mayıs 1, 2019

      İnanın ben de çok zorlandım ve zorlanmaya devam ediyorum. Bu konuya çok fazla takılmadan, çok dert edinmeden rutin bir şekilde çalışarak öğrenebilirsiniz. En önemlisi çok fazla konuşma. Konuşma şansı bulmadan öğrenmek çok zor. Kağıt üzerinde olmuyor ne yazık ki bu iş.

  • blank
    Fatih Okur , Haziran 12, 2019

    Bir ben miyim bu işte zorlanan ama neyse faydalı bilgileriniz için teşekkürler emeğinize sağlık

  • blank
    Mehmet Ortaç , Haziran 12, 2019

    Ger&#231ekten &#231ok enteresan bir pazar oldu bu i&#351. Her t&#252rl&#252 &#351arlatanl&#305k var. Asl&#305nda normal de. Bizim &#252lkemizde e&#287itim sisteminde her &#351eyin ezbere dayand&#305&#287&#305n&#305 d&#252&#351&#252n&#252rsek insanlar hemen haz&#305r y&#246ntemlere bal&#305klama atl&#305yorlar. Halbuki yabanc&#305 dil &#246&#287renmek sab&#305r gerektiren ve d&#252zenli takip edilmesi gereken bir s&#252re&#231

  • blank
    Erhan Çakırl , Haziran 12, 2019

    2-3 saatte &#246&#287retece&#287ini iddia eden yay&#305nlar bile g&#246rd&#252m 6 ay da &#246&#287renmek m&#252mk&#252nd&#252r te&#351ekk&#252rler.

  • blank
    T Cetvelli Aadam , Haziran 12, 2019

    &#304ngilizce &#246&#287rensem benim i&#231in yeterli.Senelerdir ingilizce g&#246r&#252yoruz ama 2 kelime c&#252mle kuram&#305yoruz.Ke&#351ke pratik yapabilecek uygulamal&#305 dersler olsa. Her &#351ey grammer de&#287il.

  • blank
    Yilmaz Sarac , Haziran 12, 2019

    Yabancı dilin zorluğu ona ne kadar ihtiyacınız olduğuna bağlı. Öğreneyim de kenarda dursun diye dil öğrenmek en zoru olmalı.

  • blank
    bipudra , Haziran 22, 2019

    6 ay gibi çok kısa bir zaman içinde yabancı dil öğrenmek bana çok inandırıcı gelmiyor: Anlatılan uygulanması gerekenleri uygulasam bile ben şahsen 6 ayda yabancı dil öğrenemem sanırım. Gerçi yorumlarda söylendiği gibi 3-5 saatte öğretirim diyenlere göre bu yöntem daha inandırıcı.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Haziran 23, 2019

      Bence 6 ay ortalama bir yabancı dil için belirtilmiş bir süre. Gerçekten o dili konuşabilmek için biraz daha zamana ihtiyaç olur.

  • blank
    bahri , Haziran 22, 2019

    Yabancı dili 6 ayda öğrenmek mümkün mü? bilemem ama bence bu işin sırrı pratik yapmak.Ne kadar çok pratik yaparsanız o kadar kısa sürede öğrenirsiniz.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Haziran 23, 2019

      Bence 6 ay ortalama bir yabancı dil için belirtilmiş bir süre. Gerçekten o dili konuşabilmek için biraz daha zamana ihtiyaç olur.

  • blank
    seda sarac , Haziran 22, 2019

    ingilizce ögrenmek için ay yeterlimidir acaba. Bu strateji ve kararlılıkla gidersek ege ögrenilebilir . Kararlı olursa insan ögrenmek gerçekten ister ve azimle üzerinde durursa ögrenebilir.

    • blank
      Mehmet Ortaç , Haziran 23, 2019

      Burada anlatılan süre bana göre biraz abartı aslında. Ama ana temasında güzel bir mesaj var. Doğru yöntemi uygularsanız İngilizce öğrenmek zor değil. Bence 6 ayda günlük bir konuşmaya kavuşulabilir. Fakat gerçekten İngilizce öğrendim diyebilmek için daha uzun bir zamana ihtiyaç var.

  • blank
    mimar , Ocak 19, 2022

    Güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş. Senelerdir yurtdışında yaşayan bir mühendis olarak, adapte olmakta en çok zorlandığım konuların başında “orada yaşayanlar gibi konuşabilmek” olmuştur. Gramer, dil bilgisi öğrenimi birşekilde gerçekleştirilse de bulunulan bölgenin yerel dili, aksanı ve bizdeki tabiriyle şivesine adapte olmak yeni bir dil öğreniminde ciddi bir sorun teşkil etmektedir. Paylaşımınız için teşekkür ederim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mehmet Ortaç sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin